Syd England rundt

2. juni 2022

Så nærmer sommerferien sig igen, og i år kan vi trods alt komme ud af Danmark, derfor planlægger vi en tur rundt i syd England.
Planen er at læsse de 2 ellerter på en trailer og køre til calai, hvor vi sætter Bil og trailer.
Herefter tager vi euro tunnelen over til Fokestone, turen går nu op forbi london, oxford, Bristol, Bath, stonehedge, Southamton og langs den sydlige kyst til Dover hvor vi vil tage færgen tilbage til Calai.
vi forventer at bruge 12-14 dage til rundturen.
Vi tager af sted i ugerne 32 - 33


11/6

Som optagt så er ellerterne ovre ved Alan Lyman for at få et godt service, de blev kørt over til ham på Trailer


25/6

Her er lidt fra turen hjem fra Alan.

vi er nu på vej hjem fra Kbh til Aalborg, vi fløj over i morges.

Vi har valgt at gøre det til en hygge tur så nu lader vi lige lidt i Odense på vej mod Fredericia hvor vi har booket en overnatning.

I morgen går turen op gennem Jylland.


26/6

Efter vi ladede i Odense, så fik turen til hotellet, ved Fredericia, hvor vi ladede op natten over.

Her til morgen gik turen så via Bræstrup bibliotek, og op til Keld Oldenburg Sølvsten og Line, hvor de havde disket op med en rigtigt lækker frokost.

På vej fra Keld til Haverslev havde vi et nedbrud i den hvide ellert. Efter hjælp fra Alan Lyman kunne det lokaliseres til et defekt hoved relæ, det blev bypassed og videre det gik. ( eftterfølgende har det vist sig at det kun var en ledning der var knækket)

Vi kom til Haverslev og her styrt regnede det mens vi fik aftens på md.

Resten af turen hjem har det småregnet.

435 km blev det til i går og i dag

Dobbeltklik her for at tilføje din egen tekst.

D. 16/7

Denne weekend skulle have været en romantisk getaway i ellert til Odder.

I stedet måtte den gule på fejebladet hjem

Curtis er formegenligt stået af. så denne skal skiftes inden vores tur til England

D. 23/7

Jeg havde bestilt en ombytnings curtis fra Alan og efter at jeg skiftede den ville ellerten stadig ikke køre, derfor måtte jeg fortsætte med at fejl finde på ellerten og det viste sig at være en fejl i motoren. et kul havde sat sig fast og var brænt så kul holderen var helt smeltet.

Da jeg havde "lånt" en kulholder fra en af de andre ellerter jeg har stående fik jeg gang i motoren, og det ser umildbart fint ud.

Men da jeg skulle samle det helt fik jeg desværre brændt min DC/DC af,

UPS. så øv nu skal den også over til reperation.


I den forløbende uge har jeg heldigvis fået synet endnu en ellert, en fact4 fra 2009 som nu står som backup i tilfælde af at jeg ikke får den gule ud at køre inden vi skal af sted.

men mit håb er dog at vi når at få den klar.

26/7

Som en del af optakten til vores tur rundt i det syd, overvejer vi om vi skal ind igennem London.

Og her skal vi passe på for London er opdelt i forskellige zoner

I første omgang tænkte jeg vores ellert er jo på el så det burde ikke være noget problem.

Men så nemt skulle det vise sig ikke at være. 

jeg har nu registret vores ellerter 2 forskellige steder først i et system der hedde EPC, dette er et europædisk system. herinde skal man indskrive eu norm og uploade del 1 af sin registrings attest så kan man hvis man er heldig for sit køretøj ULEZ godkendt.

Herefter skal man registe sit køretøj på transport of Londons hjemmeside, og ansøge om at blive fritaget for at betale congetions charge. systemmet er lidt ligesom det man havde påtænkt til København 

Da de forventer 10 arbejdsdages ekspeditions tid begge steder er det ikke sikkert at vi når at blive godkent inden vi skal af sted. derudover er der selvfølgeligt et gebyr på 10£ pr. køretøj.